zaterdag 29 september 2007

Regeldingen

Ok waar zal ik beginnen.
27 september ontvingen we de mail van M2A, dat we nu officieel onze VOG's, bloedtesten, röntgenfoto's en medische keuring kunnen laten doen omdat het DIAC onze aanvraag in behandeling heeft genomen.
De mail was oorspronkelijk al op 7 september naar ons toegezonden? Wij hadden het niet ontvangen. Toevallig dat ik zelf naar hun heb gemaild op 26 september.
In de mail van 7 september 2007 staat dat onze case officer uiterlijk op 5 oktober 2007 verwacht de uitslagen in haar bezit te hebben. Nu begrijp je het zeker al....
Paniek, dat redden we nooit, de post alleen al is gemiddeld een week onderweg.
Geen probleem volgens Rob, als we de ingescande betalingsbewijzen naar hem toe mailen, pfff gelukkig. Maar wat een pech he, hoe kan zo'n mailtje nu niet aankomen???
En ter informatie de kosten van dit stukje "operatie emigratie" zijn:
- Medische keuring: € 115,00 pp
- Pasfoto's: € 10,00 pp
- Röntgenfoto's: € 46,00 pp
- Bloed (HIV/hepatitus): prijs nnb
- VOG: prijs nnb

Oja enne dan het invullen van zo'n VOG ik dacht dat doen we ff...
ehhh niet dus.
Bij punt 2 kwam de vraag: Invullen door organisatie/instelling 2. Gegevens organisatie/instelling NAW gegevens ed.
Tja dacht ik toen zou dat DIAC zijn of M2A?
Eerst gebeld, kreeg Marijke aan de lijn zij wist het ook niet zeker, toen gemaild naar Rob. Heb net het antwoord binnen het is DIAC.
Ik zei tegen Martijn misschien is het stom maar ik weet het echt niet en vraag het gewoon aan Rob, met dit soort zaken [waarmee je je leven compleet wil gaan veranderen] ga je niet over een nacht ijs.

Vrijdag was ik op mn werk helemaal hyper de piep, half doorgedraaid en toe aan een antidepresieva [alhoewel ik niet weet hoe ik me dan zou voelen].
Martijn en ik hebben in de nacht van donderdag op vrijdag tot een uur of 2 liggen kletsen over de emigratie. Met enorme verheuging, enorme spanning en angst. Gaat het nu dan echt gebeuren?
Daarom was ik vrijdag helemaal brak. s'Avonds moest ik ook nog naar de praktijkles van m'n pedicure cursus toe. Om half elf thuis, Martijn lag al in coma.


Vandaag is Martijn naar de kapper gegaan, moest van mij voor de foto's die mee moeten worden gestuurd bij de formulieren van de medische keuring en die van de röntgenfoto's. En vandaag kregen we het antwoord van Rob waarin staat wat we moeten invullen op de VOG's. En natuurlijk alle standaard zaterdagdingen zoals stofzuigen en boodschappen doen.

Geen opmerkingen: