vrijdag 31 augustus 2007

We zijn weer online...

Woensdag 29-08-2007

Computerpanne
Hehe, m’n computertje is weer gefixd. Vlak voor het weekend gaf hij het op en had ik een heel lelijk beeld gekregen bijna niet leesbaar. Hij was ook al een paar keer uit zichzelf uit en aan gegaan. Pas op die momenten besef hoezeer de computer bij je leven hoort. In het weekend miste ik de computer het ergst.
Er zit nu weer [de 3e in vier jaar tijd] een nieuwe videokaart in. En hij heeft weer normaal beeld. Moet nu alleen nog ff uitzoeken waarom hij zo langzaam afsluit.
Dus als er experts zijn die dit lezen.. alle tips zijn welkom!!!

Pedicure….
Ik wil graag dat Martijn naar de pedicure gaat, maar hij wil niet ik denk dat hij zich schaamt voor zijn voeten. Dat zou ik eigenlijk zelf moeten kunnen bedacht ik me toen. De volgende gedachte was… hey das een goed idee daar kan ik misschien ook wat mee Australië en als Australië niet doorgaat kan ik er iets mee doen hier in NL.
Martijn en ik hebben dit tussen neus en lippen door besproken maar daarna het er niet meer over gehad. Totdat ik dit weekend zijn pijnlijke voetjes aan het masseren was. We bespraken het nog een keer en ik heb toen de beslissing genomen ik ga het doen, maandag en dinsdag heb ik verschillende opleidingen met elkaar vergeleken, heb zelf een pakket besteld bij een thuisstudie cursus. Maar het is instituut Dangremond geworden. Gisteravond naar de informatie avond geweest, de praktijkklas bestaat uit 12 personen en het theoretische gedeelte uit 18 personen, dus klein met veel begeleiding. Het is een grote investering zo op de rand van wel/niet naar Australië, maar ik denk en hoop een slimme zet.
Vanaf 10 september begint de cursus, ik ben heel erg benieuwd en heb er veel zin in. Oja en voor de mensen die weten dat ik “smetvrees” heb [niet echt hoor, maar dat zeggen sommige mensen over mij], je kunt gewoon je handen wassen, je werkt met chirurgische handschoenen en een mondkapje.
Voor de cursus heb ik natuurlijk modellen nodig…dus als er iemand zin heeft zeg het me. Ben vooral geïnteresseerd in de moeilijke zaken zoals likdoorns enzo.

Sonja B.
Sinds kort heb ik de cafe fresco light ontdekt, dat vindt ik heerlijk [45kcal/100ml]. Drink het vaak vroeg als ik net wakker wordt het geeft je precies ff de opkikker die je nodig hebt. Maar… val niet af sinds ik het drink, kom ook niet aan hoor. Blijf maar hangen op 61,6. Helaas moet ik die gewoonte dus ook weer gaan afleren.
Zo heb ik een klein jaartje geleden m’n RedBull verslaving moet opzeggen, en daar was ik zeker wel 10 jaar aan “verslaafd” geweest. Mn favo combi was een ontbijtje van chocola en RedBull. En gelukkig heb ik mn hang naar zoetigheid ook onder controle, kan nu gelukkig zoete troep weerstaan.
Op dit moment [gaat meestal in fases] heb ik meestal trek in Japanse zoutjes, zonder de nootjes als een “echte Sonja fan” natuurlijk. Vooral die van de Aldi want die zijn lekker pittig. Gelukkig zit de Aldi ook in Australië.
Een bijkomend voordeel van dat niet snoepen is dat je huid er heel goed uit gaat zien, je rimpels verdwijnen helaas niet.
Voor alle andere dieetfreaks onder ons, op de site van het voedingscentrum heb je nu de caloriechecker:
www.caloriechecker.nl. Kun je iedere dag invoeren wat je hebt gegeten en berekend het een voedingsadvies aan de hand van de ingevoerde gegevens.

Keanu
Afgelopen zaterdag 25 augustus 2007 mochten we de hele dag komen oppassen, Kate & Roy hadden een vrijgezellenfeest, Keanu was zaterdag 3 weken en 6 dagen oud. We hebben ons helemaal gehouden aan de instructies. De instructies waren om de drie uur een schone luier, een flesje, boertje laten en daarna weer slapen. Het ging heel goed vonden wij. Na het flesje van 3 uur zijn we om half vier naar het winkelcentrum van Nootdorp gewandeld met Keanu in de wandelwagen, dat vond hij wel ontspannend hij lag de hele route in katzwijm. Om half zes kwamen weer terug en Keanu was het ook zat de laatste 10 minuten ging hij heel zielig huilen. Ik was op mn flipflops gegaan [4 blaren] en Martijn had z'n Birkenstocks [1 blaar] aan, helaal niet verwacht natuurlijk dat we last zouden krijgen van het wandelen.
Omdat ie nog zo klein is slaapt hij heel veel, wij wilden graag dat hij lekker relaxed kon zijn. Dus we wilden hem heel graag aan het opgegeven schema houden en hebben hem dan ook na zijn boertje weer in bed gelegd. Kate & Roy konden trots op ons zijn.
Het is zo’n lief klein ventje, ben nu al helemaal gek op hem, hij ruikt ook zo lekker alsof hij zo uit een Zwitsal reclame is komen lopen. Als Australië doorgaat ga ik hem vast heel erg missen, daar probeer ik maar niet aan te denken.

Geen opmerkingen: