zondag 30 december 2007

Paspoorten opgestuurd naar Berlijn

We hebben de paspoorten op 17 december opgestuurd naar Berlijn. Kijk nu iedere dag verheugd in de brievenbus of we al wat terug hebben ontvangen. Helaas tot nu toe nog niet. Ik krijg nu ook van die benauwende gedachte ervan, zaten alle benodigdheden wel in de enveloppe of er zal toch niets gebeuren he met die enveloppe of misschien hadden we dan toch beter wel kunnen rijden naar Berlijn. Ok is een beetje paniekerig maar het zijn van die gedachtes die je af en toe overvallen. Vooral de gedachte dat ik de grant letter er nu wel of niet bij heb gedaan knaagt aan me. Waarom zul je nu denken. Ik heb die grant letter geloof ik wel drie keer afgedrukt en vind iedere keer weer een exemplaar. Laatst een in mn tas en een op mn bureau.

Kerst
Kerst was weer leuk en zo onwerkelijk dat dit onze laatste kerst in Nederland zal zijn, ik bedoel als NL-bewoner. Alles is vanaf nu zo uitgestippeld en gepland dat we ook echt weg gaan eind juli.
We gaan echt weg.....
Ik las een artikel op http://www.wereldexpat.nl/nl/ van iemand die na 8 jaar terug in NL kwam voor een vakantie en het gevoel had dat men niet blij was dat hij er was. Tja dacht ik 8 jaar is wel weer ff te he. Weet je wat er allemaal veranderd in die tijd. Ok ik dwaal weer af van de kerst.


1e kerstdag bij Kate, Roy & Keanu was weer gezellie als vanouds maar nu met een extra dimensie... we hadden dit jaar Keanu erbij ;-)
Blijft toch apart, de gedachte dat we hem nog maar tot eind juli in levende lijve zullen meemaken. Roy had weer al zn specialiteiten uit de kast getrokken, zelfgemaakt slaatje, gehaktballetjes in tomatensaus (het geheim zit in de aardappelpuree door het gehakt, mocht men dat zich afvragen). Natuurlijk waren er weer allerlei andere vreeterijen aanwezig teveel om op te noemen.
2e kerstdag hebben we geluierd, we zouden een filmpje pakken, oude kersttraditie. Maar door getreuzel van Martijn waren we te laat en mn gereserveerde kaartjes voor I am Legend waren al doorverkocht, pffff. Daar was ik echt ff pissedof over. Ok na 10 minuten had ik hem vergeven.

Kerstcadeau's
We hebben niets gekocht voor elkaar dit jaar. In plaats daarvoor hebben we geld gespendeerd aan pedicure spullen, eerst die ultrasoon en later ook de freesmotor. Van Kate&Roy heb ik zilveren oorbelletjes gekregen, helemaal te gek en lekker kak, Martijn heeft een nieuwe portemonee gekregen, dat wilde hij want bij die oude vielen zn pasjes er iedere keer uit. Kate heeft van ons een trolbeatskraal gekregen en Roy 8 paar sokken, hahahaha. Tja hij wilde sokken.

En aan mn kleinste schat hebben we 2 bijtringen gegeven. Volgens mij heeft hij er nu 10 ofzo. De ene was van woezel en pip, dat is van Guusje Nederhorst geloof ik, heel leuk een soort knuffeldoekje waar je allerlei dingetjes aan kan vastmaken waar dus ook die bijtring aan vast zat en de andere speelt een liedje af en had een lichtje erin.


First podiatry victim
Gister mocht ik mn pedicure kunsten uitoefenen op Dennis, was ff eng zowel voor hem als voor mij. Hij had een likdoorntje en dit was mijn eerste keer om dit ff profesioneel weg te halen. Ging heel goed, geen bloed en likdoorn was weg. Dennis was blij. Hoop snel de hele behandeling onder de knie te krijgen, want dan kan ik lekker echt aan de slag gaan Ben nu al blij als ik lekker kan oefenen tot mn examen in juni.

Geen opmerkingen: